Rencontre de démarrage sans engagement pour évaluer les besoins.
Talent Solutions That Unleash Potential
Your talents are definitely your most tangible assets. We work with you to unleash and channel the potential of each individual and to maximize the impact of your teams.
Discover Talent SolutionsOptimizing
Human Networks
That means optimizing your response to people's needs and the performance of your organisations
- Optimize the experience of new employees
- Define employee profile and recruitment process
- Develop your welcoming process, initial training and integration
- Maximize the impact of work environment and collaboration
- Optimize remote work
- Design flexible schedules
- Deploy communities of practice
- Maximize collaboration tools (Teams, Confluence, etc.)
- Develop managers and prepare succession
- Move towards impact leadership (humanistic leadership)
- Coach in a way that focuses on the development of strengths
- Empower employees and review latitudes
- Optimize management of absenteeism, performance, etc.
- Maximize mobilization and sense of purpose at work
- Develop a common purpose (WHY)
- Adhere to the vision
- Align with your brand promise
- Optimize change processes
- Develop change leaders
- Plan for change
- Coach managers and employees
Involvement Levels
Three levels of solutions according to your needs
Each contact centre is its own ecosystem. We offer three levels of solutions to meet your needs and spark the right strategic insights.
EvaluateIdentify opportunities for improvement | PlanDefine the target and the changes to be achieved | TransformerEngage your teams in the change | |
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Performance audit | |||
Competitive analysis | |||
Maturity assessment | |||
Strategies | |||
Return on investment analysis | |||
Detailed plans | |||
Change management | |||
Benefit tracking | |||
Pourquoi ?
- Réduire le taux de roulement
- Réduire l’absentéisme
- Augmenter la mobilisation
- Augmenter l’engagement dans le changement
Comment ?
Une évaluation rigoureuse et systématique de l’expérience des employés à plusieurs niveaux :
- Les croyances : ce qu’on croit
- Les discours : ce qu’on dit
- Comportements : ce qu’on fait
Pourquoi ?
- Réduire le taux de roulement
- Réduire l’absentéisme
- Augmenter la mobilisation
- Augmenter l’engagement dans le changement
Comment ?
La cocréation de stratégies et de plans détaillés pour optimiser :
- L’expérience des nouveaux employés
- L’environnement de travail et la collaboration
- Le leadership et la relève
- La mobilisation et le sens au travail
- Les processus de changement
Pourquoi ?
- Réduire le taux de roulement
- Réduire l’absentéisme
- Augmenter la mobilisation
- Augmenter l’engagement dans le changement
Comment ?
Un accompagnement personnalisé pour :
- Évaluer l’expérience de vos employés
- Développer une vision, une feuille de route et des plans détaillés
- Conduire le changement
- 1Rencontre de démarrage
- 2Performance audit
- 3Competitive analysis
- 4Maturity assessment
- 5Strategies
- 6Return on investment analysis
- 7Detailed plans
- 8Change management
- 9Benefit tracking
Évaluation globale de l’expérience employé par l’analyse des indicateurs RH et des résultats de sondages employés, la consultation des employés et l’observation directe des processus et comportements (Ex: employé mystère).
Comparaison des niveaux de performance par rapport aux meilleures pratiques intra et inter-industrie.
Évaluation de la mobilisation des employés selon les quatre (4) axes de la communication organisationnelle.
Définir la raison d’être et la vision du futur du CRC ainsi que les comportements souhaités, en lien avec les priorités stratégiques et la promesse de marque.
Évaluer les coûts et bénéfices. Établir le tableau de bord du changement.
Développer la feuille de route et les plans détaillés pour déployer les nouveaux comportements.
Identification et gestion proactive des résistances et préoccupations par l’implication, la responsabilisation et le soutien dans l’action.
Implantation des changements décidés jusqu’à l’obtention des bénéfices attendus.